Dr Mahathir guna Azmin Ali sekat pengaruh Anwar Ibrahim, Ini jawab DS Anwar


Dr Mahathir Guna Azmin Ali Sekat Pengaruh Anwar Ibrahim? Ini Jawab DS Anwar. Netizen: "Api dala sekam...bahaya tu...mmmm.." Anda boleh scroll ke bawah tonton video terus, untuk mengetahui info yang lebih lanjut dan lengkap.


Ketua Umum PKR, Anwar Ibrahim telah membantah spekulasi bahawa Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad menggunakan timbalan presiden PKR, Mohamed Azmin Ali untuk melemahkan pengaruh beliau (Anwar) dalam Pakatan Harapan. Bekas timbalan perdana menteri itu berkata tindakan Dr Mahathir tidak sepatutnya ditafsirkan dalam konteks politik.

"Dia (Dr Mahathir) mempunyai hujahnya. Dia berfikir demi kepentingan negara dan institusi. Sekiranya saya berada dalam kedudukan tertentu saya pastinya perlu menentukan keutamaan dan pendekatan saya, "katanya selepas menghadiri sembahyang tahlil untuk ADUN Sungai Kandis, Mat Shuhaimi Shafiei di sini malam ini. Beliau berkata Dr Mahathir mesti diberi ruang untuk mentadbir negara. 

Bagaimanapun, beliau mengakui sukar untuk menghalang orang membuat tafsiran mereka sendiri mengenai perkara tertentu. "Dari segi mengawal peranan saya, pengaruh saya, saya jujur ​​tidak bimbang. Saya tahu kekuatan parti saya dan hubungan saya dengan rakan-rakan gabungan (dalam Pakatan Harapan), "katanya. Semalam, Azmin, yang juga menteri urusan ekonomi, telah menolak dakwaan bahawa Mahathir menggunakannya untuk memastikan Anwar di cek. Dalam temu bual dengan portal berita, beliau menegaskan bahawa kesetiaannya terhadap Anwar tidak boleh dipersoalkan.

Sumber : dharian
close
==[ Klik disini 1X ] [ Close ]==