Dengan laporan yang paling baru ini, misteri Kehilangan MH370 Didedahkan


Dengan laporan yang paling baru ini, misteri Kehilangan MH370 Didedahkan. Netizen: "Cuba tanya najib...mana lah tau dia tahu..." Anda boleh scroll ke bawah tonton video terus, untuk mengetahui info yang lebih lanjut dan lengkap.

Kerajaan Malaysia telah menutup buku mengenai misteri MH370 berikutan pelepasan laporan baru ke dalam kehilangan penerbangan Malaysia Airlines. Laporan 1100 halaman oleh pasukan penyiasat keselamatan rasmi dikeluarkan petang ini mengulangi penegasan Malaysia pesawat itu sengaja dialihkan dan diterbangkan lebih dari tujuh jam selepas memutuskan komunikasi. Dr Kok Soo Chon, ketua pasukan pencarian ICAO Annex 13, petang ini memberitahu pemberita bahawa penyiasat - dari lapan negara termasuk Australia - "akhirnya mencapai kesepakatan" mengenai muktamad MH370.

Dr Chon berkata pasukan itu membuat kesimpulan bahawa MH370 menyimpang dari laluannya dan bahawa perubahan pesawat ke arah Lautan Hindi dibuat di bawah kawalan manual, yang "mengarahkan ke arah gangguan yang menyalahi undang-undang". "Kami boleh mengesahkan turn-back," kata Dr Chon. "Kami telah melaksanakan sesi simulator untuk menentukan bagaimana pesawat itu berbalik dan kami dapat mengesahkan bahawa putaran belakang dibuat, bukan di bawah autopilot, tetapi dibuat di bawah kawalan manual.

"(Ia) bukan kerana anomali dalam sistem mekanikal." Penyiasat tidak dapat menentukan jika pesawat itu diterbangkan oleh sesiapa selain juruterbang. Dr Chon mengulangi beberapa kali dalam sidang akhbar tengah hari ini bahawa "gangguan yang menyalahi undang-undang" tidak dapat diketepikan.

Sumber : dhrian
close
==[ Klik disini 1X ] [ Close ]==