Rais Yatim Sesal Sokong Dr Mahathir, Ini Jawapan Dari Mulut Rais Yatim


Rais Yatim Sesal Sokong Dr Mahathir? Ini Jawapan Dari Mulut Rais Yatim. Netizen: "Dah pencen buat lah cara pencen.diam diam aje.umnur dah senja ini tidak.makin kuat meroyan.masa dalam kerajaan dahulu senyap Aje pisah.balik minang lah lah datoook." Anda boleh scroll ke bawah tonton video terus, untuk mengetahui info yang lebih lanjut dan lengkap.

Bekas menteri Rais Yatim telah menangis "berita palsu" selepas poster di media sosial mendakwa dia menyesal menyokong Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad. Ini selepas Rais, yang kini menjadi anggota Bersatu, menyertai perhimpunan Himpunan Kebangkitan Ummah yang bertujuan untuk "mempertahankan orang-orang Melayu", yang sebahagian besarnya dihadiri oleh pemimpin PAS dan Umno.

"Mereka keluar dari idea dalam mencipta berita palsu. Mahathir tetap menjadi suar cahaya. "Masalah penyesalan dalam menyokongnya tidak timbul," katanya dalam satu tweet Twitter hari ini. Rais bertindak balas terhadap gambarnya pada perhimpunan semalam dengan tajuk "Rais menyesal menyokong Mahathir." Rais berkata perhimpunan itu adalah untuk menangani isu-isu yang menekankan umat Islam Melayu dan mewujudkan kesedaran supaya kaum dan budaya mereka tidak melihat hakisan yang lebih jauh.

Antara contohnya, katanya, adalah janji kerajaan untuk mengiktiraf Sijil Peperiksaan Bersepadu (UEC), pensijilan yang digunakan oleh sekolah-sekolah bebas Cina. Rais menyifatkannya sebagai satu cabaran kepada sistem pendidikan kebangsaan.

Sumber : dharian
close
==[ Klik disini 1X ] [ Close ]==