Kes Rasuah LGE. Ini Tindakan Tepat Peguam Negara, Tommy Thomas

Kes Rasuah LGE. Ini Tindakan Tepat Peguam Negara, Tommy Thomas! Netizen: "LGA bukan ambil duit tapi minta kurang harga utk jual beli rumah jika penjual bersetuju pd saya tidak salah..." Anda boleh scroll ke bawah tonton video terus, untuk mengetahui info yang lebih lanjut dan lengkap.

Peguam Negara Tommy Thomas tidak akan mengendalikan kes rasuah bekas Menteri Besar Pulau Pinang Lim Guan Eng untuk mengelakkan konflik kepentingan, kata Peguam Negara (AGC) hari ini. Ia berkata dalam satu kenyataan bahawa Peguam Negara mengundurkan diri dari semua perbincangan dan tidak akan terlibat dalam sebarang keputusan yang akan diambil oleh AGC dalam kes yang sedang menunggu.

Peguamcara Datuk Engku Nor Faizah Engku Atek dan Peguam Cara II Datin Paduka Zauyah Be Loth Khan berkata dalam kenyataan bersama mereka, banyak maklumat yang salah telah diedarkan mengenai peranan Peguam Negara dalam mengambil keputusan di dalam Chambers mengenai perkara-perkara di mana beliau sebelum ini terlibat. "Oleh itu, penjelasan untuk rekod dipanggil. Apabila Peguam Negara mengambil jawatan, dia secara terbuka menyatakan bahawa dia menerima bahawa peraturan percanggahan kepentingan berlaku kepadanya.

Memandang kepada klien yang dia bertindak, dan pihak-pihak yang menentang dalam litigasi sedemikian ketika dia berlatih di Bar, kedudukan Peguam Negara adalah untuk mematuhi dua penyelesaian yang diberikan oleh undang-undang dalam keadaan sedemikian.


Sumber : dharian
close
==[ Klik disini 1X ] [ Close ]==